Kadra - prywatne przedszkole Lokomotywa

Kadra


PATRYCJA - dyrektor Przedszkola i Żłobka

Jest absolwentką studiów magisterskich: Pedagogika społeczno – opiekuńcza na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie i studiów podyplomowych : Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Szkole Wyższej im. B. Jańskiego w Krakowie oraz Zarządzanie Oświatą w Małopolskim Centrum Edukacji. Dodatkowo ukończyła studia licencjackie na kierunku Promocja zdrowia i kosmetologia w Krakowskiej Wyższej Szkole Promomocji Zdrowia. Umiejętności zawodowe zdobyła podczas kilkuletnie pracy w Klubach Malucha, Przedszkolach oraz podczas prowadzenie własnego Punktu Przedszkolnego. Jest osobą bardzo otwartą, posiadającą niespożyte zasoby energii i optymizmu. Praca z dziećmi pozwala jej te energię jeszcze bardziej wyzwalać, a uśmiechy na buźkach dzieci są dla niej czymś bezcennym. Chętnie poddaje się nowym wyzwaniom i doświadczeniom. Lubi uczyć się nowych rzeczy i przekazywać tę wiedzę dzieciom. Jej atutami są: pasja z jaką podchodzi do współpracy z dziećmi, cierpliwość, otwartość, łatwość nawiązywania kontaktów, punktualność. Motto; które towarzyszy jej od lat….

„Gdy się zobaczyło tylko raz piękno szczęścia na twarzy ukochanej osoby, wiadomo już, że dla człowieka nie może być innego powołania, jak wzbudzanie tego światła na twarzach otaczających nas ludzi.”                                                                                              
                                                                                                            Albert Camus

W wolnych chwilach uwielbia tańczyć, to jej druga życiowa pasja, pływa, jeździ na snowboardzie i nartach oraz interesuje się behawiorystyką psów.

MAGDA - wychowawca w młodszej grupie przedszkolnej

Doświadczenie w pracy z dziećmi rozpoczęła w okresie studiów, pracując jako opiekunka 3-letniej dziewczynki. Miała przyjemność uczestniczyć w życiu podopiecznej oraz jej rodziny przez kolejne 5 lat.

Następnym krokiem w poszerzaniu wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii było ukończenie dwuletniego studium nauczycielskiego UJ oraz Pedagogika przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym.

Doświadczenie nabywała również podczas pracy z maluszkami w przedszkolu w Wielkiej Brytanii oraz podczas praktyk w szkołach podstawowych w UK oraz Polsce.

Prywatnie jest mamą 5-letniego Mikołaja, którego obecność jest największą i najważniejszą lekcją i doświadczeniem w pracy z dziećmi. Dzięki niemu stała się specjalistką od trudności rozwojowych. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z rodzicami i innymi nauczycielami.

Interesuje się psychologią, socjologią, kulturą i sztuką. Kocha muzykę, dobre filmy oraz kontakt z przyrodą.

NATALIA - wychowawca w młodszej grupie przedszkolnej 

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego na kierunku pedagogika społeczno-opiekuńcza oraz studiów podyplomowych: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Szkole Wyższej im. B. Jańskiego w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywała odbywając praktyki studenckie w przedszkolu, szkołach podstawowych, czy domu dziecka, ale przede wszystkim w trakcie kilkuletniej pracy w żłobku i przedszkolu, a także jako animator w jednym z krakowskich centrów zabaw dla dzieci oraz wolontariusz pogotowia rodzinnego sprawującego pieczę nad niemowlętami. Praca z dziećmi i możliwość obserwowania ich roześmianych twarzy oraz tego jak wzrastają i zdobywają nowe umiejętności daje jej dużo satysfakcji, uważa bowiem, tak jak Janusz Korczak, że "kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat".

W wolnym czasie lubi oddać się błogiemu lenistwu przy wtórze ulubionych muzycznych kawałków, czy wytężyć umysł rozwiązując kolejne sudoku, albo (coraz częściej) poczuć wiatr we włosach stojąc na kolejnym, górskim szczycie.

   
 
 
 

EWELINA - wychowawca w starszej grupie przedszkolnej; Trener 1-ego stopnia Sensoplastyki® - Plastyki Sensorycznej

Ukończyła studia magisterskie w Uniwersytecie Jagiellońskim o specjalizacji: Pedagogika wczesnoszkolna, a także studia licencjackie w Akademii Ignatianum w Krakowie - specjalizacja: Wychowanie przedszkolne. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako opiekun grupy w żłobku oraz dzienny opiekun w placówce dziennej opieki nad dziećmi, a także odbywając praktyki w przedszkolach i szkole. Ponadto zajmowała się indywidualną opieką nad dziećmi. Była animatorem na urodzinach.


Ewelina prowadzi w przedszkolu i żłobku zajęcia z Sensoplastyki®, ukończyła kurs trenerski 1-ego stopnia uprawniający do prowadzenia zajęć autorską metodą „Sensoplastyka® - Plastyka Sensoryczna”.

Od zawsze marzyła i wiedziała, że w przyszłości chce pracować z dziećmi, gdyż to sprawia jej radość. Po kilkuletniej pracy z dziećmi stwierdza, iż jest pedagogiem nie tylko z wykształcenia, ale także z zamiłowania. Uważa, że uśmiech i zadowolenie dziecka jest najlepszą nagrodą za trud włożony w jego wychowanie, edukację. Zdanie, które towarzyszy jej w pracy oraz w życiu brzmi: „Nawet ktoś mały i słaby, nie jest bezwartościowy. Tylko wytrwały i odważny wie, że ważny jest każdy”.

Lubi podróżować po polskim wybrzeżu, a w wolnych chwilach jeździć na rowerze i czytać, od niedawna czas ten pochłania także nowe hobby, jakim jest fotografowanie.

 
 

JOANNA - instruktor zajęć muzyczno - rytmicznych w Przedszkolu i Żłobku

Jest absolwentką Akademii Muzycznej we Wrocławiu na wydziale Edukacja Muzyczna i Muzykoterapia. Odbyła również studia podyplomowe w zakresie „Pomoc psychologiczna” na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie studiuję Pedagogikę Przedszkolną i Wczesnoszkolną na Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie Prywatnie jest mamą dwóch córeczek i żoną dzielnego polskiego żołnierza. 

11 lat z pasją aktywnie bawiła i umuzykalniała dzieci nad morzem, a teraz u podnóża gór szuka ich uśmiechu. Muzyka to tak uniwersalny język dzięki któremu można porozumieć się z każdym, w każdym wieku. A im młodsze dziecko, tym bardziej wrażliwe na otaczające go dźwięki. Podczas zajęć towarzyszy jej pianino, flet prosty i bogate instrumentarium perkusyjne by wraz z dziećmi tworzyć akompaniament do piosenek i utworów muzyki klasycznej. Podczas zajęć dzieci tworzą muzykę, śpiewają, słuchają, improwizują, tańczą, relaksują się ale przede wszystkim dobrze bawią w krainie muzyki.Każde zajęcia są inne, nastawione na osiąganie innych celów, innych potrzeb zarówno grupy jak i indywidualnie dziecka. Zachwyca się pracą z dziećmi a każdy kolejny rok przynosi jej więcej satysfakcji zawodowej, ale przede wszystkim - osobistej radości.

 
 

DOROTA - logopeda w Przedszkolu i Żłobku

Jest absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, na kierunku filologia polska z logopedią, studentka Akademii Krakowskiej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, kierunku neurologopedia. Od 2010 roku jest czynnym logopeda, od sierpnia 2014 roku właścicielka gabinetu „Droga do słowa”, obecnie prowadzi terapię logopedyczną dzieci w krakowskich żłobkach „Malutkowo” oraz „Lokomotywa2”, w Przedszkolu nr 92 w Krakowie, a także w przedszkolu „Zielona polanka” w Mogilanach. Swoje kwalifikacje podnosi biorąc udział w licznych kursach i szkoleniach.


 

Komitywa z Lokomotywą

Jak bez zbędnych oporów i zbytniego lęku powierzyć własne dziecko placówce opiekuńczej, instytucji, która będzie przez większość dnia pełnić nad nim opiekę?

Najlepiej będąc przekonanym, że placówka jest miejscem najbardziej zbliżonym do domu. Tego domu rozumianego nie jako budynek, a jako wewnętrzny stan: ciepła, bezpieczeństwa, spokoju i edukującej opieki.

Przedszkola i żłobki LOKOMOTYWA „zasiedliły się” w pomieszczeniach, które od podstaw zostały stworzone i zaaranżowane z myślą o dzieciach, o zapewnieniu im maksymalnego komfortu, bezpieczeństwa i możliwości rozwoju.

Wszędzie duże sale zabaw z bezpośrednim dostępem do łazienek, jadalnie, sypialnie i PLACE ZABAW, z dostępem na wyłączność dla podopiecznych LOKOMOTYWY.

Podopiecznych, którzy mają zapewnioną:

  • opiekę od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30 do 17.30
  • indywidualne podejście dostosowane do możliwości i zdolności
  • wykwalifikowaną i wyspecjalizowaną kadrę pedagogiczną (logopeda, tyflopedagog, surdopedagog, rewalidator, terapeuta pedagogiczny, pielęgniarka)
  • wysoki poziom zajęć prowadzonych z wykorzystaniem różnorodnych metod dydaktycznych
  • cztery posiłki dziennie
  • organizację imprez okolicznościowych
  • bogatą ofertę zajęć dodatkowych

W ramach czesnego można liczyć na codzienne zajęcia z języka angielskiego, zajęcia muzyczno-rytmiczne, zajęcia kreatywne, zajęcia z logopedą, uwzględniające specyfikę rozwoju dziecka na etapie kształtowania aparatu mowy i wczesne wykrywanie ewentualnych nieprawidłowości, z natychmiastową reakcją na nie.

Ponadto warsztaty plastyczne i ceramiczne, gimnastykę, zajęcia z psem terapeutycznym, wycieczki, spektakle teatralne w placówce, w tym te, tworzone przez same dzieci, spotkania z ciekawymi ludźmi…

LOKOMOTYWA pędzi wraz z rozwojem, a jej celem jest odczarowanie naszego myślenia o opiece instytucjonalnej. Jej wagony są zbliżeniem domu, a każdy opiekun oprócz ciepła i wrodzonej sympatii dzieli się tym, co najlepiej rozwijać potrafi.
Każdy wie za jaki sektor odpowiada, żeby lokomotywa pędziła sprawnie do przodu. Nie umniejszając roli i nie zabierając pierwszeństwa babciom czy nianiom, może warto przyzwyczajać do odruchów społecznych już na pierwszej stacji…

Bądź w komitywie z LOKOMOTYWĄ!