Zajęcia dodatkowe

Nauka poprzez zabawę

Dokładamy wszelkich starań, by jak najlepiej przygotować każde Dziecko do dalszej podróży edukacyjnej. Dzięki gamie bezpłatnych zajęć dodatkowych, wspieramy jego rozwój, budujemy poczucie własnej wartości oraz uczymy poprzez zabawę.

 

 

DOGOTERAPIA

W zajęciach dogoterapeutycznych biorą udział specjalnie wyselekcjonowane i wyszkolone psy, prowadzone przez przewodnika-terapeutę. Dogoterapia, jest formą wspomagającą rehabilitację, psychoterapię oraz edukację.

Cele:

  • budowanie prawidłowej relacji z psem i nauka zasad bezpiecznego postępowania z psami,
  • nauka wykonywania czynności pielęgnacyjnych wobec psa
  • kształtowanie umiejętności okazywania emocji związanych z kontaktem z psem,
  • wyzwalanie spontanicznej aktywność dziecka w zabawie
  • budowanie pozytywnej motywacji do nauki
  • budowanie więzi emocjonalnej u dzieci,  budowanie poczucia własnej wartości.
  • doskonalenie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie mowy, wzbogacanie zasobu słów i pojęć,
  • stymulowanie zmysłów: słuchu, wzroku, dotyku
  • kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • ćwiczenie koncentracji,
  • ćwiczenia relaksacyjne.

 

 

ZAJĘCIA SENSORYCZNE

Zajęcia sensoryczne to przede wszystkim edukacyjna zabawa, dostarczająca optymalną ilość kontrolowanych wrażeń. Zajęcia mają na celu wzmocnienie procesów nerwowych, odpowiedzialnych za określone umiejętności.

Zajęcia sensoryczne to skuteczny sposób, pozwalający zniwelować dysfunkcje w zakresie rozwoju dziecka, np. problemy z nauką, niechęć do aktywności fizycznej, nadpobudliwość, nieprawidłowa koordynacja wzrokowo-ruchowa, a także niechęć do niektórych pokarmów czy zapachów.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Nauka języka angielskiego od najmłodszych lat ma swoje zalety. Dziecięcy mózg chłonie jak gąbka – bardzo szybko przyswaja wiadomości. Warto zatem zacząć naukę języka jak najwcześniej. Dzięki temu dziecko w sposób naturalny pozna nowe słówka i zwroty, co będzie świetną bazą dla dalszej językowej edukacji. Najważniejsza jednak w tym wszystkim jest radość z nauki. Angielski w żłobku ma zwykle formę zabawy, więc nauka nie jest nudna i dziecko chętnie bierze w niej udział. To sprawia, że nowe słowa zapamiętuje naturalnie, szybciej niż na lekcjach angielskiego w szkole.

 

 

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Dzieci, które rozpoczynają swoją przygodę z plastyką, często nie potrafią jeszcze  porozumieć się z otoczeniem. Doświadczają malowania pierwszych barwnych plam  i lepienia form przestrzennych z ogromną radością. Twórczość plastyczna na każdym etapie rozwoju daje dziecku możliwość samodzielnego badania i odkrywania otaczającej go rzeczywistości. Wszystkie te zabawy prowadzą do rozwoju osoby twórczej i kreatywnej.

 

WARSZTATY LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia usprawniające narządy mowy a więc język, wargi i podniebienie przygotowują do prawidłowego mówienia. Można je prowadzić w formie zabawy już z 2 - 3 letnim dzieckiem. Dzieci mają naturalną skłonność do wielokrotnego powtarzanie ulubionych zabaw.Jeśli więc potraktujemy ćwiczenie jako zabawę, będzie ono dla dziecka czystą przyjemnością. Rola dorosłego polega na pokazaniu poprawnie wykonanego ćwiczenia i zachęcaniu dziecka do pracy przez chwalenie za podejmowany wysiłek, choćby efekty nie były od razu widoczne. Lepiej ćwiczyć krótko, ale częściej 3 - 4 minut z 3-latkiem, do 10 ze starszym dzieckiem, pamiętajmy jednak, że czas trwania i liczbę powtórzeń należy dostosować do indywidualnych możliwości dziecka. Na początku należy wykonywać ćwiczenia z dzieckiem przed lustrem, kiedy potrafi już wykonać je bez kontroli, można wykorzystywać każdą nadarzająca się okazję: spacer do parku, jazdę samochodem czy drogę do żłobka.

    

 

ZAJĘCIA MUZYCZNE

Zajęcia muzyczne obecne w żłobku to zazwyczaj rytmika, czyli lekcje muzyczno –ruchowe. Podczas nich maluchy ćwiczą w rytm muzyki, uczą się tańca i poruszania zgodnego z melodią, którą słyszą. Taka zabawa uwrażliwia dziecko na dźwięki, ale również pomaga rozpoznawać emocje wyrażane za pomocą muzyki, uczy koncentracji i koordynacji ruchowej, zachęca do zajęć zespołowych i współpracy w grupie. Elementy tańca wyrabiają w maluchach poczucie rytmu. Są doskonałą okazją do zapoznania dzieci z muzyką ludową, ale i z klasyką.