Zajęcia dodatkowe

Oferowane w Przedszkolu zajęcia dodatkowe są BEZPŁATNE.

 

MATEMATYKA

Rozwijanie rozumowania matematycznego odbywa się poprzez systematyczne zajęcia, podczas których dzieci mają możliwość klasyfikowania, mierzenia, ważenia, liczenia na konkretach, dostrzegania i układania rytmów, projektowania gier dydaktycznych. Dzięki systematycznym zabawom, począwszy od trzylatków, dziecko zdobywa taki zbiór doświadczeń i umiejętności, który pozwala z powodzeniem zdobywać nową wiedzę matematyczną w klasie pierwszej oraz na wyższych poziomach edukacyjnych.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. 

ROBOTYKA

Konstruowanie budowli i robotów, za pomocą schematów, podstaw programowania uczy nasze dzieci przestrzennego myślenia i rozwija w nich zmysł techniczny. Pod pretekstem świetnej zabawy dzieci mają okazję spróbować swoich sił w starciu z najnowszą technologią i nauczyć się wielu praktycznych umiejętności, w tym kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów, podstaw informatyki i mechaniki.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

RYTMIKA

Zajęcia uwrażliwiające na rytm, dźwięk, melodię, prowadzone przy akompaniamencie instrumentu muzycznego, z wykorzystaniem różnych instrumentów dostępnych także dla dzieci, rozwijających muzycznie, kształtujących poczucie rytmu. Specjalnie skonstruowane zajęcia rytmiczne zawierają w sobie różny dobór ćwiczeń z elementami wyrabiania sprawności fizycznej, uwrażliwienia na zmiany zachodzące w muzyce, oswajania z zagadnieniami muzycznymi, ilustracjami ruchowymi do piosenek.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

WARSZTATY TANECZNE

Program przekrojowy od tańców tradycyjnych, różnych odmian tańca towarzyskiego poprzez współczesne wygibasy. Dziecko nabywa umiejętności współdziałania w grupie, akceptacji samego siebie i innych, poszukiwania i pokonywania barier swoich możliwości. Ponadto taniec rozwija pamięć, myślenie, spostrzegawczość, uwagę, orientację, wyobraźnię i inteligencję twórczą.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

OPIEKA PSYCHOLOGICZNA

Jednym z najważniejszych zadań psychologa w przedszkolu jest prowadzenie zajęć terapeutycznych. Zajęcia te skupiają się na wspieraniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci. Kierowane są zwłaszcza do tych przedszkolaków, które wymagają objęcia szczególnymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W zależności od potrzeb mają charakter indywidualny lub odbywają się w kilkuosobowych grupach. Psycholog w przedszkolu to osoba wspierająca proces wychowawczy dzieci poprzez współpracę z nauczycielami i rodzicami, a przede wszystkim poprzez kontakt z dzieckiem. Na zajęciach dzieci poznają świat emocji, uczą się je nazywać i rozpoznawać, uświadamiają sobie ich znaczenie oraz poznają sposoby bezpiecznego ich wyrażania. Poza tym kształtują umiejętności społeczne, uczą się oceny dobrych i złych zachowań, poszerzają świadomość swoich mocnych i słabych stron, a przede wszystkim wzmacniają poczucie własnej wartości.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

Celem zajęć logopedycznych jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, a także wspomaganie rozwoju kompetencji, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach w późniejszej edukacji. W zależności od potrzeb zajęcia odbywają się w małych grupach lub indywidualnie.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

TEATRZYKI

Interaktywne spektakle w przedszkolu. Zapraszane teatry realizują metodę UCZYĆ – BAWIĄC. Podczas spektakli (w piosenkach, wyliczankach, powtarzankach, zagadkach) ulubieni bohaterowie bajek przemycają treści wychowawcze lub elementy języka angielskiego, które wplecione są tak, aby nauka nie kojarzyła się dzieciom z monotonnym powtarzaniem.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

OUTDOOR EDUCATION

Zajęcia dodatkowe prowadzone w postaci zajęć poza przedszkolem, w tym place zabaw, parki, spacery, itp. W ramach tego programu realizowane będą także wycieczki.

Edukacja outdoorowa to podejście do nauki oparte na doświadczeniu (experiential learning), które odbywa się na świeżym powietrzu. Dlatego średnio raz w miesiącu organizowane będą wycieczki, gdzie dzieci poprzez doświadczenie, będą miały możliwość zdobycia wiedzy z zakresu fizyki, matematyki, przyrody oraz poprawę umiejętności osobistych, społecznych i zdrowotnych (poprzez konieczność wspólnego działania, pracy w grupie). Jest to element projektu wprowadzony głównie z Finlandii, gdzie ten typ pedagogiki jest bardzo wysoko rozwinięty. Miejsce wycieczek będzie planowane na bieżąco, w zależności od pogody i przerabianego obecnie materiału dydaktycznego w podręcznikach (ped. Outdoorowa ma być uzupełnieniem i pomocą w przyswajaniu programu przez dziecko), np.: las, w tym także nadleśnictwo, muzeum przyrody, gospodarstwo agroturystyczne. hodowla (np. ule, stadnina), muzeum doświadczeń, zoo, mini fabryki (np. czekolady, pieczenia chleba, wyrób serów), park miejski. wyprawa nad rzekę. Każdy wyjazd poprzedzony będzie prelekcją w salach przedszkolnych (w tym z pomocą materiałów dydaktycznych z Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej), która ma za zadanie wprowadzić dziecko teoretycznie w możliwości doświadczania poza budynkiem przedszkola.

Zajęcia realizowane w ramach projektu nr FEMP.06.09-IP.01-1207/24, pn. „Lokomotywa – nowa jakość edukacji przedszkolnej”. Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

  

MULTIMEDIALNA TABLICA, MAGICZNY DYWAN

Podczas codziennej pracy staramy się łączyć osiągnięcia nowoczesnych technologii z tradycyjnymi metodami. Dzięki użyciu tablicy interaktywnej wprowadzamy w naszym przedszkolu nową, atrakcyjniejszą, ciekawszą dla przedszkolaków jakość pracy. Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela oraz pozwala dzieciom na wykorzystywanie nowoczesnej technologii w celu zdobycia nowych wiadomości i umiejętności. Tablica działa jak duży ekran, który jest obsługiwany za pomocą dotyku. Dziecko może rysować, pisać, malować, zaznaczać, przeciągać obrazy na wyznaczone miejsce.

 

DOGOTERAPIA

Dogoterapia oddziałuje na sferę emocjonalną przez przełamanie bariery niepewności przed kontaktem z psem, akceptowanie obecności psa w bliskim otoczeniu, eliminowanie agresji i autoagresji u dziecka, kształtowanie pozytywnych emocji dziecka, rozwój empatii i poprawę samooceny. Zajęcia te służą rozwojowi sfery umysłowej dziecka, wpływając na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku i węchu.

 

WARSZTATY PLASTYCZNE

Warsztaty plastyczne są to zajęcia, podczas których przedszkolak uczy się pracy twórczej, wyrażania siebie i swoich emocji poprzez kreatywne działanie. Podczas wykonywania prac plastycznych dzieci rozwijają swoje zdolności manualne oraz poznają różne techniki pracy. Ponadto ulepszają koncentrację oraz koordynację ruchową i wzrokową.

 

BAJKOTERAPIA

Bajkoterapia jest więc skuteczną metodą pracy z przedszkolakiem, która przez zabawę z książką pozwala dziecku zrozumieć i zaakceptować własne emocje, otworzyć się na siebie i innych, a przede wszystkim uczy dziecko sposobów radzenia sobie z własnym problemami. Dzięki stosowaniu bajek terapeutycznych, dziecko uczy się wiary we własne możliwości, pozytywnego nastawienia oraz sposobów na rozwiązanie problemów.

 

WARSZTATY OKOLICZNOŚCIOWE

Życie przedszkolne umilają nam warsztaty tematyczne,  na które wszyscy  zawsze czekamy z niecierpliowością! Są to m. in. warsztaty kulinarne (pieczenie pierników, przygotowywanie kanapek), pierwsza pomoc, odblaskowe przedszkole, zabawa w teatr, poznawanie zawodów (wizyta w kuchni, u krawcowej, u fryzjera), bale karnawałowe, choinka i spotkanie z Mikołajem, wycieczki, jasełka i inne przedstawienia, warsztaty z rodzicami, urodziny.