Nie ulega wątpliwości, iż znajomość języków obcych, w tym przede wszystkim języka angielskiego w obecnych czasach jest wręcz koniecznością, a w małych dzieciach drzemie ogromny potencjał językowy, co widać na każdych zajęciach prowadzonych w naszej placówce codziennie przez wykwalifikowanego nauczyciela, który zaraża dzieci swym optymizem i poprzez różnorodne zabawy ruchowe, rymowanki, piosenki i bajki daje im możliwość osłuchania się z językiem obcym i przyswojenia podstawowych słów, czy zwrotów.
Mowa ma wpływ na całokształt rozwoju dziecka, zarówno na jego powodzenie w nawiązywaniu kontaktu społecznych, jak i w nauce szkolnej. Jej prawidłowy rozwój umożliwia nam precyzyjne komunikowanie swoich poglądów, myśli i potrzeb innym ludziom i ułatwia zdobywanie wiedzy. Warsztaty logopedyczne z naszą przesympatyczną i pomysłową Panią Kasią przyjmują formę zajęć grupowych, jak i indywidualnych i są poprzedzone wstępną diagnozą umiejętności komunikacyjnych każdego dziecka, w wyniku której podejmowane są odpowiednie działania mające na celu zarówno usprawnienie narządu mowy, ćwiczenie poprawnych wzorców wymowy i poszerzanie słownika oraz rozwijanie umiejętności niezbędnych do nauki czytania i pisania, albo w razie potrzeby korekcję zaburzeń artykulacyjnych. Pani logopeda zawsze chętnie służy radą i pomocą rodzicom naszych wychowanków i stara się ich zmotywować do współpracy przygotowując odpowiednie dla każdego dziecka zadania i ćwiczenia do pracy w domu.
Nie jest żadną tajemnicą, że przebywanie w towarzystwie zwierząt pozytywnie wpływa na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Nie inaczej jest w przypadku dzieci, które w trakcie comiesięcznych zajęć z psem Nastusią uczą się nie tylko jak należy się zachować w obecności czworonożnego przyjaciela człowieka i jak dbać o jego potrzeby, ale też przełamują własne lęki, nabierają pewności siebie, stają się bardziej otwarte mając przy tym okazję do doskonalenia sprawności ruchowej i umiejętności lokomotorycznych.
Zabawy przygotowujące do nauki programowania. Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Stopniowo oswajamy dzieci z nowymi pojęciami, które stają się dla dzieci bardziej zrozumiałe i pozytywnie kojarzone, bo programowanie może być świetną zabawą.
Robotyka dla dzieci czyli rozwijanie dziecięcego talentu. W trakcie tych zajęć dziecko nauczy się, jak zbudować,a następnie zaprogramować własnego robota. Do tego celu wykorzystuje się klocki do robotyki.
Spotkania z profesjonalnymi aktorami odbywają się średnio raz w miesiącu i jest to magiczny czas w kalendarzu Przedszkolaków, w trakcie, którego mają one szanse przenieść się do przeróżnych mniej lub bardziej realistycznych krain i poznać przygody ich niezwykłych bohaterów. Te spotkania, podobnie jak teatrzyki cieni, czy teatrzyki kukiełkowe poprzez, które wychowawczynie zapoznają dzieci z wybranymi bajkami, baśniami i legendami, służą nie tylko rozbudzeniu dziecięcej wyobraźni, ale też kształtowaniu pozytywnych zachowań społecznych i promowaniu życiowych wartości, takich jak: przyjaźń, miłość, sprawiedliwość i dobro.
Dzieci uwielbiają zabawy z użyciem Magicznego Dywanu. Jest to interaktywna pomoc dydaktyczna dedykowana do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych. Obraz wyświetlany ze specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzy „wirtualny, magiczny dywan”, na którym nasze dzieci przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od gier i zabaw ruchowych po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy. Przedszkolak podczas zabawy ingeruje w jej tok za pomocą ruchów rękami lub nogami. Zabawa i nauka z wykorzystaniem Magicznego Dywanu rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji.
Głównym celem programu zajęć Drużyny Kangura jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.
CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:
Gimnastyka służy zarówno profilaktyce wad postawy, jak i korekcie schorzeń już nabytych. Dzięki zajęciom ruchowym nasi Podopieczni rozwijają sprawność ruchową, świadomość własnego ciała i przestrzeni usprawniają motorykę, budują poczucie własnej siły oraz pomagają w nabieraniu zaufania do siebie i innych.
Podczas codziennej pracy staramy się łączyć osiągnięcia nowoczesnych technologii z tradycyjnymi metodami. Dzięki użyciu tablicy interaktywnej wprowadzamy w naszym przedszkolu nową, atrakcyjniejszą, ciekawszą dla przedszkolaków jakość pracy. Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela oraz pozwala dzieciom na wykorzystywanie nowoczesnej technologii w celu zdobycia nowych wiadomości i umiejętności. Tablica działa jak duży ekran, który jest obsługiwany za pomocą dotyku. Dziecko może rysować, pisać, malować, zaznaczać, przeciągać obrazy na wyznaczone miejsce. Bawiąc się przyswaja nową wiedzę i nowe umiejętności. Przedszkolaki bardzo chętnie pracują z tablicą interaktywną. Podczas zajęć z użyciem tej pomocy dzieci są ba aktywne i zaangażowane w wykonanie każdego zadania. Uczą się cierpliwości podczas czekania na swoją kolej, szybko zapamiętują nowe wiadomości, poznają nowe słowa zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Warsztaty plastyczne są to zajęcia, podczas których przedszkolak uczy się pracy twórczej, wyrażania siebie i swoich emocji poprzez kreatywne działanie. Podczas wykonywania prac plastycznych dzieci rozwijają swoje zdolności manualne oraz poznają różne techniki pracy. Ponadto ulepszają koncentrację oraz koordynację ruchową i wzrokową.
Nasze warsztaty to nie tylko miłe i kreatywne spędzanie czasu, możliwość realizacji różnorodnych pomysłów artystycznych i ogrom pozytywnych emocji, ale także rozwijanie zdolności i cech osobowościowych, przydatnych później w szkole oraz w dorosłym życiu
Prowadzone przez podróżników
„Poznajemy Świat”, którzy odwiedzili ponad 100 krajów. Ciekawość świata wyznacza horyzonty naszego życia, a pasja decyduje o jego smaku i pełni. Podczas licznych podróży natura zaskakuje nas swym pięknem i mądrością, a napotkani ludzie uczą zrozumienia i otwartości. To doświadczenie motywuje nas do tworzenia warsztatów o innych krajach, kulturach i zjawiskach, poprzez które dzielimy się naszą pasją i inspirujemy najmłodszych do odkrywania i poznawania świata. Dzięki naszym zajęciom, dzieci mają okazję „podróżować” do 35 państw świata. Podróżnicy są twórcami multisensorycznej metody „Nauczanie przez Podróżowanie”, czerpiącej z pedagogiki montessoriańskiej i gawędy harcerskiej.
Życie przedszkolne umilają nam warsztaty temetyczne, na które wszyscy zawsze czekamy z niecierpliowością! Są to m. in. warsztaty kulinarne (pieczenie pierników, przygotowywanie kanapek), pierwsza pomoc, odblaskowe przedszkole, zabawa w teatr, poznawanie zawodów (wizyta w kuchni, u krawcowej, u fryzjera), bale karnawałowe, choinka i spotkanie z Mikołajem, wycieczki, jasełka i inne przedstawienia, warsztaty z rodzicami, urodziny.
Dwie kolumny
Bajkoterapia spełnia określone funkcje, pomaga dzieciom radzić sobie z sytuacjami, które je martwią czy negatywnymi emocjami. Dzięki stosowaniu bajek terapeutycznych, dziecko uczy się wiary we własne możliwości, pozytywnego nastawienia oraz sposobów na rozwiązanie problemów. Utwory stosowane w bajkoterapii zawierają bardzo zróżnicowane treści i poruszają wiele problemów. Wszystkie je łączy natomiast fakt, że dziecko wraz z bohaterem opowieści przechodzi drogę od zaistnienia sytuacji problemowej, aż do szczęśliwego rozwiązania kłopotu. Bajkoterapia jest więc skuteczną metodą pracy z przedszkolakiem, która przez zabawę z książką pozwala dziecku zrozumieć i zaakceptować własne emocje, otworzyć się na siebie i innych, a przede wszystkim uczy dziecko sposobów radzenia sobie z własnym problemami.
Dziecko rozwija uzdolnienia oraz kształtuje czynności intelektualne potrzebne w codziennym życiu i dalszej edukacji religijnej poprzez poznanie pierwszych pojęć religijnych i kształtowanie mentalności wiary. Dziecko poznaje istotę modlitwy, rozwija sposoby kontaktowania się z Bogiem, buduje podstawy systemu wartości oraz uczestniczy w procesie wychowania moralno-społecznego, poznaje chrześcijańskie pojęcia dobra i zła.