W zajęciach dogoterapeutycznych biorą udział specjalnie wyselekcjonowane i wyszkolone psy, prowadzone przez przewodnika-terapeutę. Dogoterapia, jest formą wspomagającą rehabilitację, psychoterapię oraz edukację.
Cele:
Zajęcia sensoryczne to przede wszystkim edukacyjna zabawa, dostarczająca optymalną ilość kontrolowanych wrażeń. Zajęcia mają na celu wzmocnienie procesów nerwowych, odpowiedzialnych za określone umiejętności.
Zajęcia sensoryczne to skuteczny sposób, pozwalający zniwelować dysfunkcje w zakresie rozwoju dziecka, np. problemy z nauką, niechęć do aktywności fizycznej, nadpobudliwość, nieprawidłowa koordynacja wzrokowo-ruchowa, a także niechęć do niektórych pokarmów czy zapachów.
Nauka języka angielskiego od najmłodszych lat ma swoje zalety. Dziecięcy mózg chłonie jak gąbka – bardzo szybko przyswaja wiadomości. Warto zatem zacząć naukę języka jak najwcześniej. Dzięki temu dziecko w sposób naturalny pozna nowe słówka i zwroty, co będzie świetną bazą dla dalszej językowej edukacji. Najważniejsza jednak w tym wszystkim jest radość z nauki. Angielski w żłobku ma zwykle formę zabawy, więc nauka nie jest nudna i dziecko chętnie bierze w niej udział. To sprawia, że nowe słowa zapamiętuje naturalnie, szybciej niż na lekcjach angielskiego w szkole.
Dzieci, które rozpoczynają swoją przygodę z plastyką, często nie potrafią jeszcze porozumieć się z otoczeniem. Doświadczają malowania pierwszych barwnych plam i lepienia form przestrzennych z ogromną radością. Twórczość plastyczna na każdym etapie rozwoju daje dziecku możliwość samodzielnego badania i odkrywania otaczającej go rzeczywistości. Wszystkie te zabawy prowadzą do rozwoju osoby twórczej i kreatywnej.
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy a więc język, wargi i podniebienie przygotowują do prawidłowego mówienia. Można je prowadzić w formie zabawy już z 2 - 3 letnim dzieckiem. Dzieci mają naturalną skłonność do wielokrotnego powtarzanie ulubionych zabaw.Jeśli więc potraktujemy ćwiczenie jako zabawę, będzie ono dla dziecka czystą przyjemnością. Rola dorosłego polega na pokazaniu poprawnie wykonanego ćwiczenia i zachęcaniu dziecka do pracy przez chwalenie za podejmowany wysiłek, choćby efekty nie były od razu widoczne. Lepiej ćwiczyć krótko, ale częściej 3 - 4 minut z 3-latkiem, do 10 ze starszym dzieckiem, pamiętajmy jednak, że czas trwania i liczbę powtórzeń należy dostosować do indywidualnych możliwości dziecka. Na początku należy wykonywać ćwiczenia z dzieckiem przed lustrem, kiedy potrafi już wykonać je bez kontroli, można wykorzystywać każdą nadarzająca się okazję: spacer do parku, jazdę samochodem czy drogę do żłobka.
Zajęcia muzyczne obecne w żłobku to zazwyczaj rytmika, czyli lekcje muzyczno –ruchowe. Podczas nich maluchy ćwiczą w rytm muzyki, uczą się tańca i poruszania zgodnego z melodią, którą słyszą. Taka zabawa uwrażliwia dziecko na dźwięki, ale również pomaga rozpoznawać emocje wyrażane za pomocą muzyki, uczy koncentracji i koordynacji ruchowej, zachęca do zajęć zespołowych i współpracy w grupie. Elementy tańca wyrabiają w maluchach poczucie rytmu. Są doskonałą okazją do zapoznania dzieci z muzyką ludową, ale i z klasyką.