W naszym przedszkolu dzieci uwielbiają zabawy z użyciem Magicznego Dywanu. Jest to interaktywna pomoc dydaktyczna dedykowana do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych. Obraz wyświetlany ze specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzy „wirtualny, magiczny dywan”, na którym nasze dzieci przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od gier i zabaw ruchowych po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy. Przedszkolak podczas zabawy ingeruje w jej tok za pomocą ruchów rękami lub nogami. Zabawa i nauka z wykorzystaniem Magicznego Dywanu rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji.
Podczas codziennej pracy staramy się łączyć osiągnięcia nowoczesnych technologii z tradycyjnymi metodami. Dzięki użyciu tablicy interaktywnej wprowadzamy w naszym przedszkolu nową, atrakcyjniejszą, ciekawszą dla przedszkolaków jakość pracy. Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela oraz pozwala dzieciom na wykorzystywanie nowoczesnej technologii w celu zdobycia nowych wiadomości i umiejętności. Tablica działa jak duży ekran, który jest obsługiwany za pomocą dotyku. Dziecko może rysować, pisać, malować, zaznaczać, przeciągać obrazy na wyznaczone miejsce. Bawiąc się przyswaja nową wiedzę i nowe umiejętności. Przedszkolaki bardzo chętnie pracują z tablicą interaktywną. Podczas zajęć z użyciem tej pomocy dzieci są ba aktywne i zaangażowane w wykonanie każdego zadania. Uczą się cierpliwości podczas czekania na swoją kolej, szybko zapamiętują nowe wiadomości, poznają nowe słowa zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Potencjał językowy dziecka jest ogromny. Jest w stanie nauczyć się języka obcego poprzez to czego doświadcza na co dzień, co przeżywa i co robi. Nauczanie języka angielskiego odbywa się u nas w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka, z wykorzystaniem różnych pomocy: plansz tematycznych, kart obrazkowych, środków audio oraz podręczników. Podczas trwania zajęć lektor posługuje się takimi środkami dydaktycznymi jak piosenki, rymowanki, zgadywanki, gry dydaktyczne oraz zabawy ruchowe, w których ponadto w nauce języka wykorzystywane jest działanie oraz aktywność fizyczna.
Zajęcia z udziałem psa są jednymi z najbardziej popularnych zajęć w naszych placówkach. Nasi Podopieczni z utęsknieniem czekają na wizyty swoich czworonożnych przyjaciół. Te niesamowite spotkania służą rozwojowi sfery umysłowej dziecka, wpływając na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku i węchu. Podczas zajęć wykonuje się wiele rodzajów ćwiczeń i zabaw, które mają służyć podstawowemu celowi dogoterapii: wszechstronnemu rozwojowi podopiecznego. Dogoterapia oddziałuje na sferę emocjonalną przez przełamanie bariery niepewności przed kontaktem z psem, akceptowanie obecności psa w bliskim otoczeniu, eliminowanie agresji i autoagresji u dziecka, kształtowanie pozytywnych emocji dziecka, rozwój empatii i poprawę samooceny.
Warsztaty plastyczne są to zajęcia, podczas których przedszkolak uczy się pracy twórczej, wyrażania siebie i swoich emocji poprzez kreatywne działanie. Podczas wykonywania prac plastycznych dzieci rozwijają swoje zdolności manualne oraz poznają różne techniki pracy. Ponadto ulepszają koncentrację oraz koordynację ruchową i wzrokową.
Nasze warsztaty to nie tylko miłe i kreatywne spędzanie czasu, możliwość realizacji różnorodnych pomysłów artystycznych i ogrom pozytywnych emocji, ale także rozwijanie zdolności i cech osobowościowych, przydatnych później w szkole oraz w dorosłym życiu.
Jest to seria zajęć skierowanych do najstarszej grupy wiekowej w czasie których dzieci poznają zasady konstruowania robotów i sterowania nimi. Warsztaty prowadzone są przez wykwalifikowanego instruktora z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku zestawów. Pod pretekstem świetnej zabawy dzieci mają okazję spróbować swoich sił w starciu z najnowszą technologią i nauczyć się wielu praktycznych umiejętności, w tym kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów, podstaw informatyki i mechaniki.
Zajęcia to nie proste „układanie klocków”, ale konstruowanie robotów, które będą potrafiły wykonywać rozmaite czynności. Do użytku naszym kursantom przekazujemy serwomotory, przekładnie zębate, ruchome dźwignie, wysięgniki oraz mikrokontrolery, które umożliwiają sterowanie skonstruowanym robotem. Układy dają możliwość kreatywnego łączenia, a twórczość konstruktorów ogranicza jedynie ludzka wyobraźnia.
Zajęcia rozwijają motorykę rąk, ćwiczą pamięć, wyciszają i niwelują napięcia układu nerwowego, wspomagają ćwiczenia zalecane przy dysleksji i dysgrafii, uczą twórczego, logicznego i przestrzennego myślenia, uczą otwartości i odblokowują dzieci nieśmiałe, uczą pracy w zespole i cieszenia się z sukcesów innych. Zajęcia z robotyki to okazja do świetnej zabawy, a także zdobycia i poszerzenia wiedzy i zainteresowań z zakresu nauk ścisłych – fizyki, mechaniki, informatyki.
Celem zajęć logopedycznych jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, a także wspomaganie rozwoju kompetencji, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach w późniejszej edukacji.
Grupowe zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanego logopedę w formie zabawowej mają za zadanie: usprawnić pracę narządów mowy, rozbudzić ciekawość aktywnością słowną, stymulować językowe umiejętności, zwiększyć możliwości poprawnego i twórczego opanowania języka przez najmłodsze dzieci, nauczyć poprawnego oddychania i ekonomicznego zużywania powietrza, doskonalić koordynację słuchowo- ruchową, wzbogacać słownictwo i rozwijać umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym i gramatycznym. Każde dziecko objęte zostanie terapią logopedyczną poprzedzoną dogłębną diagnozą. Na jej podstawie opracowany zostanie plan zajęć indywidualnych lub grupowych dla każdego dziecka.
Interaktywne spektakle w przedszkolu. Zapraszane teatry realizują metodę UCZYĆ – BAWIĄC. Podczas spektakli (w piosenkach, wyliczankach, powtarzankach, zagadkach) ulubieni bohaterowie bajek przemycają treści wychowawcze lub elementy języka angielskiego, które wplecione są tak, aby nauka nie kojarzyła się dzieciom z monotonnym powtarzaniem.
W bajkoterapii wykorzystujemy nie tylko tradycyjne bajki, ale również tzw. bajki terapeutyczne, pisane według pewnego schematu. Opowiadania te spełniają określone funkcje. Pomagają dzieciom radzić sobie z sytuacjami, które je martwią czy negatywnymi emocjami. Dzięki stosowaniu bajek terapeutycznych, dziecko uczy się wiary we własne możliwości, pozytywnego nastawienia oraz sposobów na rozwiązanie problemów. Utwory stosowane w bajkoterapii zawierają bardzo zróżnicowane treści i poruszają wiele problemów. Wszystkie je łączy natomiast fakt, że dziecko wraz z bohaterem opowieści przechodzi drogę od zaistnienia sytuacji problemowej, aż do szczęśliwego rozwiązania kłopotu. Bajkoterapia jest więc skuteczną metodą pracy z przedszkolakiem, która przez zabawę z książką pozwala dziecku zrozumieć i zaakceptować własne emocje, otworzyć się na siebie i innych, a przede wszystkim uczy dziecko sposobów radzenia sobie z własnym problemami.
Muzyka jest bardzo ważnym elementem życia każdego z nas. Nie tylko uspokaja, ale także pomaga w wyrażaniu emocji oraz pobudza wyobraźnię.
Życie przedszkolne umilają nam warsztaty temetyczne, na które wszyscy zawsze czekamy z niecierpliowością! Są to m. in. warsztaty kulinarne (pieczenie pierników, przygotowywanie kanapek), pierwsza pomoc, odblaskowe przedszkole, zabawa w teatr, poznawanie zawodów (wizyta w kuchni, u krawcowej, u fryzjera), bale karnawałowe, choinka i spotkanie z Mikołajem, wycieczki, jasełka i inne przedstawienia, warsztaty z rodzicami, urodziny.