Dedykowanym narzędziem do realizacji zadań edukacji sensorycznej jak też do prezentacji atrakcyjnych wizualnie treści i interaktywnej pracy z nimi jest multimedialna tablica interaktywna. Pozwalają nauczycielowi uzupełnić lekcję o ciekawe materiały audiowizualne, uatrakcyjnić ją o interaktywne zadania, quizy, gry.
Zajęcia z takim sprzętem to wszechstronny, interaktywny system do nauki, wspomagający nie tylko samo przyswajanie wiedzy, ale również pracę w zespołach, burze mózgów oraz stymulowanie uczniów w kierunku samodzielnej analizy i odkrywania faktów.
Narzędzie pracy jakim jest tablica interaktywna może przypominać zwykłą, szkolną tablicę, ale też może być narzędziem przemyślanym od projektu do wykonawstwa.
Potencjał językowy dziecka jest ogromny. Jest w stanie nauczyć się języka obcego poprzez to czego doświadcza na co dzień, co przeżywa i co robi. Nauczanie języka angielskiego odbywa się u nas w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka, z wykorzystaniem różnych pomocy: plansz tematycznych, kart obrazkowych, środków audio oraz podręczników. Podczas trwania zajęć lektor posługuje się takimi środkami dydaktycznymi jak piosenki, rymowanki, zgadywanki, gry dydaktyczne oraz zabawy ruchowe, w których ponadto w nauce języka wykorzystywane jest działanie oraz aktywność fizyczna.
Gimnastyka korekcyjna służy zarówno profilaktyce wad postawy, jak i korekcie schorzeń już nabytych. Dzięki zajęciom ruchowym nasi Podopieczni rozwijają sprawność ruchową, świadomość własnego ciała i przestrzeni usprawniają motorykę, budują poczucie własnej siły oraz pomagają w nabieraniu zaufania do siebie i innych.
Zajęcia z udziałem psa są jednymi z najbardziej popularnych zajęć w naszych placówkach. Nasi Podopieczni z utęsknieniem czekają na wizyty swoich czworonożnych przyjaciół. Te niesamowite spotkania służą rozwojowi sfery umysłowej dziecka, wpływając na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku i węchu. Podczas zajęć wykonuje się wiele rodzajów ćwiczeń i zabaw, które mają służyć podstawowemu celowi dogoterapii: wszechstronnemu rozwojowi podopiecznego. Dogoterapia oddziałuje na sferę emocjonalną przez przełamanie bariery niepewności przed kontaktem z psem, akceptowanie obecności psa w bliskim otoczeniu, eliminowanie agresji i autoagresji u dziecka, kształtowanie pozytywnych emocji dziecka, rozwój empatii i poprawę samooceny.
Celem zajęć logopedycznych jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, a także wspomaganie rozwoju kompetencji, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach w późniejszej edukacji.
Grupowe zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanego logopedę w formie zabawowej mają za zadanie: usprawnić pracę narządów mowy, rozbudzić ciekawość aktywnością słowną, stymulować językowe umiejętności, zwiększyć możliwości poprawnego i twórczego opanowania języka przez najmłodsze dzieci, nauczyć poprawnego oddychania i ekonomicznego zużywania powietrza, doskonalić koordynację słuchowo- ruchową, wzbogacać słownictwo i rozwijać umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym i gramatycznym. Każde dziecko objęte zostanie terapią logopedyczną poprzedzoną dogłębną diagnozą. Na jej podstawie opracowany zostanie plan zajęć indywidualnych lub grupowych dla każdego dziecka.
Jest to seria zajęć skierowanych do najstarszej grupy wiekowej w czasie których dzieci poznają zasady konstruowania robotów i sterowania nimi. Warsztaty prowadzone są przez wykwalifikowanego instruktora z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku zestawów. Pod pretekstem świetnej zabawy dzieci mają okazję spróbować swoich sił w starciu z najnowszą technologią i nauczyć się wielu praktycznych umiejętności, w tym kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów, podstaw informatyki i mechaniki.
Zajęcia to nie proste „układanie klocków”, ale konstruowanie robotów, które będą potrafiły wykonywać rozmaite czynności. Do użytku naszym kursantom przekazujemy serwomotory, przekładnie zębate, ruchome dźwignie, wysięgniki oraz mikrokontrolery, które umożliwiają sterowanie skonstruowanym robotem. Układy dają możliwość kreatywnego łączenia, a twórczość konstruktorów ogranicza jedynie ludzka wyobraźnia.
Zajęcia rozwijają motorykę rąk, ćwiczą pamięć, wyciszają i niwelują napięcia układu nerwowego, wspomagają ćwiczenia zalecane przy dysleksji i dysgrafii, uczą twórczego, logicznego i przestrzennego myślenia, uczą otwartości i odblokowują dzieci nieśmiałe, uczą pracy w zespole i cieszenia się z sukcesów innych. Zajęcia z robotyki to okazja do świetnej zabawy, a także zdobycia i poszerzenia wiedzy i zainteresowań z zakresu nauk ścisłych – fizyki, mechaniki, informatyki.
Podczas zajęć rytmiczno – tanecznych, w atmosferze zabawy i radości, rozwija się muzykalność dziecka, wykształca ogólna koordynacja ruchowa, a także rozwija się wyobraźnia i inwencja twórcza. Poznawanie podstawowych kroków hip- hopu, disco, tańca towarzyskiego, samby, walca, rock&rolla rozwija zdolności motoryczne, takie jak: skoczność, szybkość, zwinność, gibkość, równowaga, wytrzymałość oraz wyrabia pamięć rytmiczną i szybką orientację w przestrzeni.
Zajęcia kształtują także spostrzegawczość, refleks, wyobraźnię oraz kreatywność. Dodatkowo pomagają przełamać bariery nieśmiałości, zintegrować się z grupą oraz nabrać pewności siebie.
Warsztaty plastyczne są to zajęcia, podczas których przedszkolak uczy się pracy twórczej, wyrażania siebie i swoich emocji poprzez kreatywne działanie. Podczas wykonywania prac plastycznych dzieci rozwijają swoje zdolności manualne oraz poznają różne techniki pracy. Ponadto ulepszają koncentrację oraz koordynację ruchową i wzrokową.
Nasze warsztaty to nie tylko miłe i kreatywne spędzanie czasu, możliwość realizacji różnorodnych pomysłów artystycznych i ogrom pozytywnych emocji, ale także rozwijanie zdolności i cech osobowościowych, przydatnych później w szkole oraz w dorosłym życiu.
Bajkoterapia spełnia określone funkcje, pomaga dzieciom radzić sobie z sytuacjami, które je martwią czy negatywnymi emocjami. Dzięki stosowaniu bajek terapeutycznych, dziecko uczy się wiary we własne możliwości, pozytywnego nastawienia oraz sposobów na rozwiązanie problemów. Utwory stosowane w bajkoterapii zawierają bardzo zróżnicowane treści i poruszają wiele problemów. Wszystkie je łączy natomiast fakt, że dziecko wraz z bohaterem opowieści przechodzi drogę od zaistnienia sytuacji problemowej, aż do szczęśliwego rozwiązania kłopotu. Bajkoterapia jest więc skuteczną metodą pracy z przedszkolakiem, która przez zabawę z książką pozwala dziecku zrozumieć i zaakceptować własne emocje, otworzyć się na siebie i innych, a przede wszystkim uczy dziecko sposobów radzenia sobie z własnym problemami.
Interaktywne spektakle w przedszkolu. Zapraszane teatry realizują metodę UCZYĆ – BAWIĄC. Podczas spektakli (w piosenkach, wyliczankach, powtarzankach, zagadkach) ulubieni bohaterowie bajek przemycają treści wychowawcze lub elementy języka angielskiego, które wplecione są tak, aby nauka nie kojarzyła się dzieciom z monotonnym powtarzaniem.
Muzyka wpływa pozytywnie na rozwój mózgu i układu nerwowego dziecka. Pozytywnie wpływa na rozwój osobowości dziecka, rozwija jego wrażliwość, uspokaja. Pomaga dzieciom w wyrażaniu emocji, pobudza wyobraźnię ale również uczy systematyczności, obowiązkowości i rozwija umiejętność koncentracji .