Wiek przedszkolny to czas, kiedy u dzieci szczególnie mocno obserwowany jest tzw. „głód ruchu”, bowiem aktywność fizyczna w tym okresie jest ważnym środkiem zdobywania wiedzy o świecie, ale przede wszystkim o samym sobie i własnych możliwościach. Poprzez udział w różnego typu ćwiczeniach i zabawach ruchowych (m.in. z elementami Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, czy pedagogiki zabawy) przeprowadzanych chociażby w ramach krótkiej, porannej gimnastyki, nasi podopieczni nie tylko wzmacniają odporność swojego organizmu i nabywają nowe umiejętności, nie tylko doskonalą motorykę i ogólną sprawność fizyczną, ale też mają okazję do wchodzenia w relacje społeczne z innymi osobami i rozwijania wiary we własne siły, czy rozładowania emocji i rozluźnienia.
Nie jest żadną tajemnicą, że przebywanie w towarzystwie zwierząt pozytywnie wpływa na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Nie inaczej jest w przypadku dzieci, które w trakcie comiesięcznych zajęć z psem Nastusią uczą się nie tylko jak należy się zachować w obecności czworonożnego przyjaciela człowieka i jak dbać o jego potrzeby, ale też przełamują własne lęki, nabierają pewności siebie, stają się bardziej otwarte mając przy tym okazję do doskonalenia sprawności ruchowej i umiejętności lokomotorycznych.
Języka angielskiego nauczamy autorską metodą First Steps 1, 2, 3® powstałą w oparciu o wieloletnie doświadczenie nauczycieli języka angielskiego pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Łączy ona w sobie najbardziej skuteczne elementy nauczania dzieci, sprawdzone w swojej skuteczności oraz różne poziomy zaawansowania dostosowane do rozwoju psychomotorycznego małego dziecka.
Nauczanie języka odbywa się w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka, z wykorzystaniem różnych pomocy: plansz tematycznych, słowników obrazkowych, środków Audio, Video oraz podręczników.
Powszechnie znana jest opinia, iż naukę języków obcych powinno się rozpoczynać jak najwcześniej, gdyż tylko dziecięcy umysł jest najbardziej chłonny, a narząd mowy jeszcze bardzo plastyczny i zdolny do bezbłędnego odtworzenia poznawanych obcojęzycznych słów.
W ramach zajęć przedszkolaki uczestniczą w zabawach integracyjnych i muzyczno-ruchowych, zapoznają się z różnymi układami tanecznymi, w tym z podstawowymi krokami tańców ludowych, ale też doskonalą umiejętność łączenia ruchu z muzyką w trakcie zajęć w stylu „Mini Disco”. Celem głównym zajęć jest stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju oraz wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez tańce i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu, który źródłem satysfakcji i sposobem na rozładowanie emocji dzieci.
Warsztaty plastyczne są to zajęcia, podczas których przedszkolak uczy się pracy twórczej, wyrażania siebie i swoich emocji poprzez kreatywne działanie. Podczas wykonywania prac plastycznych dzieci rozwijają swoje zdolności manualne oraz poznają różne techniki pracy. Ponadto ulepszają koncentrację oraz koordynację ruchową i wzrokową.
Nasze warsztaty to nie tylko miłe i kreatywne spędzanie czasu, możliwość realizacji różnorodnych pomysłów artystycznych i ogrom pozytywnych emocji, ale także rozwijanie zdolności i cech osobowościowych, przydatnych później w szkole oraz w dorosłym życiu.
Spotkania z profesjonalnymi aktorami odbywają się średnio raz w miesiącu i jest to magiczny czas w kalendarzu Przedszkolaków, w trakcie, którego mają one szanse przenieść się do przeróżnych mniej lub bardziej realistycznych krain i poznać przygody ich niezwykłych bohaterów. Te spotkania, podobnie jak teatrzyki cieni, czy teatrzyki kukiełkowe poprzez, które wychowawczynie zapoznają dzieci z wybranymi bajkami, baśniami i legendami, służą nie tylko rozbudzeniu dziecięcej wyobraźni, ale też kształtowaniu pozytywnych zachowań społecznych i promowaniu życiowych wartości, takich jak: przyjaźń, miłość, sprawiedliwość i dobro.
Mowa ma wpływ na całokształt rozwoju dziecka, zarówno na jego powodzenie w nawiązywaniu kontaktu społecznych, jak i w nauce szkolnej. Jej prawidłowy rozwój umożliwia nam precyzyjne komunikowanie swoich poglądów, myśli i potrzeb innym ludziom i ułatwia zdobywanie wiedzy. Warsztaty logopedyczne z naszą przesympatyczną i pomysłową Panią Kasią przyjmują formę zajęć grupowych, jak i indywidualnych i są poprzedzone wstępną diagnozą umiejętności komunikacyjnych każdego dziecka, w wyniku której podejmowane są odpowiednie działania mające na celu zarówno usprawnienie narządu mowy, ćwiczenie poprawnych wzorców wymowy i poszerzanie słownika oraz rozwijanie umiejętności niezbędnych do nauki czytania i pisania, albo w razie potrzeby korekcję zaburzeń artykulacyjnych. Pani logopeda zawsze chętnie służy radą i pomocą rodzicom naszych wychowanków i stara się ich zmotywować do współpracy przygotowując odpowiednie dla każdego dziecka zadania i ćwiczenia do pracy w domu.
Podczas codziennej pracy staramy się łączyć osiągnięcia nowoczesnych technologii z tradycyjnymi metodami. Dzięki użyciu tablicy interaktywnej wprowadzamy w naszym przedszkolu nową, atrakcyjniejszą, ciekawszą dla przedszkolaków jakość pracy. Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela oraz pozwala dzieciom na wykorzystywanie nowoczesnej technologii w celu zdobycia nowych wiadomości i umiejętności. Tablica działa jak duży ekran, który jest obsługiwany za pomocą dotyku. Dziecko może rysować, pisać, malować, zaznaczać, przeciągać obrazy na wyznaczone miejsce. Bawiąc się przyswaja nową wiedzę i nowe umiejętności. Przedszkolaki bardzo chętnie pracują z tablicą interaktywną. Podczas zajęć z użyciem tej pomocy dzieci są ba aktywne i zaangażowane w wykonanie każdego zadania. Uczą się cierpliwości podczas czekania na swoją kolej, szybko zapamiętują nowe wiadomości, poznają nowe słowa zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Podczas zajęć przenosimy się w magiczny świat baśni i bajek… Warsztaty nie tylko pełnią funkcję terapeutyczną, czy relaksacyjną, ale także uczą rozumieć otaczający nas świat, rozwijają wyobraźnię oraz pogłębiają zainteresowania
Muzyka wpływa pozytywnie na rozwój mózgu i układu nerwowego dziecka. Pozytywnie wpływa na rozwój osobowości dziecka, rozwija jego wrażliwość, uspokaja. Pomaga dzieciom w wyrażaniu emocji, pobudza wyobraźnię ale również uczy systematyczności, obowiązkowości i rozwija umiejętność koncentracji .