Dwujęzyczny Maluch

"Dwujęzyczność to alfabet XXI wieku."

(Fabrice Jaumont "The Bilingual Revolution")

 

Dwujęzyczność w przedszkolu to inwestycja w przyszłość dzieci, która łączy rozwój językowy z kształtowaniem ich kompetencji społecznych, emocjonalnych i poznawczych, przygotowując je do życia w coraz bardziej zglobalizowanym świecie.

  

Przedszkole LOKOMOTYWA realizuje autorski program dwujęzyczności, który zakłada naturalną naukę języka angielskiego jako drugiego, obok języka polskiego. Nasz program opiera się na metodzie nauki języka obcego w postaci imersji językowej (zanurzania się w języku). Polega ona na wykorzystywaniu języka obcego nie tylko podczas zajęć dydaktycznych, ale przede wszystkim w życiu codziennym, otaczanie się językiem w każdej, zwyczajnej sytuacji w codziennym życiu przedszkolnym.

Codzienne zajęcia w przedszkolu są prowadzone w dwóch językach (polskim i angielskim) – co pozwala na powolne, ale skuteczne, „zanurzanie” się w języku angielskim podczas zwyczajnych, codziennych sytuacji (wyjścia na spacer i obserwacja natury, posiłki, zabawy w grupach, zabawy indywidualne, codzienne czynności jak jedzenie, mycie, ubieranie się, sprzątanie – wszystko to jest wykonywane pod nadzorem nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz anglojęzycznego opiekuna każdej grupy). Każdą grupą przedszkolna opiekuje się nauczyciel oraz anglojęzyczny opiekun przez co dzieci codziennie mają nieustanny kontakt z każdym z tych języków. Osłuchując się z językiem nabywają i utrwalają nowe słownictwo w naturalnym środowisku, codziennie i prawie „przypadkiem”, ucząc się języka angielskiego w rzeczywistych, powtarzalnych kontekstach. Konieczność komunikowania się z opiekunem w języku angielskim sprawia, że dziecko bardzo szybko uczy się swobodnej komunikacji, bez zapamiętywania pojedynczych słówek czy struktur gramatycznych a jedynie poprzez przyswajanie języka w żywej formie.

 

Dwujęzyczność w Lokomotywie to:

 

Zalety kształcenia dwujęzycznego:

Wszystkie badania naukowe wykazują, że dzieci, które mają kontakt z dwoma językami od najmłodszych lat wyprzedzają rówieśników w rozwoju. Mają lepiej rozwinięte struktury języka, co wpływa na cały proces ich kształcenia. To wszystko oddziałuje pozytywnie na ich sprawność w procesach twórczych i obliczeniach matematycznych.

 

Osoby dwujęzyczne:

 

Do najważniejszych korzyści zaliczamy też: