"Potencjał językowy dziecka jest ogromny. Jest w stanie nauczyć się języka obcego poprzez to czego doświadcza na co dzień, co przeżywa i co robi.
Nauczanie języka angielskiego odbywa się u nas w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka, z wykorzystaniem różnych pomocy: plansz tematycznych, kart obrazkowych, środków audio oraz podręczników.
Podczas trwania zajęć lektor posługuje się takimi środkami dydaktycznymi jak piosenki, rymowanki, zgadywanki, gry dydaktyczne oraz zabawy ruchowe, w których ponadto w nauce języka wykorzystywane jest działanie oraz aktywność fizyczna.
Zajęcia prowadzone przez nauczyciela wychowania fizycznego, dostosowane do możliwości dzieci w danym wieku, rozwijające motorykę dużą i małą, zmysł równowagi, umiejętność współpracy w grupie oraz promujące zdrowy i aktywny tryb życia.
Mają na celu przede wszystkim dobrą zabawę, ale także stymulowanie rozwoju dziecka. Poprzez wykorzystanie różnych form zabaw plastycznych dzieci rozwijają motorykę małą, koordynację oko – ręka, ćwiczą umiejętność chwytania, prawidłowego trzymania kredki. To także świetna okazja do kształtowania zdolności manualnych, tak bardzo potrzebnych m. in. przy późniejszej nauce pisania.
Celem zajęć logopedycznych jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, a także wspomaganie rozwoju kompetencji, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach w późniejszej edukacji.
Grupowe zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanego logopedę w formie zabawowej mają za zadanie: usprawnić pracę narządów mowy, rozbudzić ciekawość aktywnością słowną, stymulować językowe umiejętności, zwiększyć możliwości poprawnego i twórczego opanowania języka przez najmłodsze dzieci, nauczyć poprawnego oddychania i ekonomicznego zużywania powietrza, doskonalić koordynację słuchowo- ruchową, wzbogacać słownictwo i rozwijać umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym i gramatycznym.
Na warsztatach dzieci mają możliwość przygotowania kanapek, sałatek, ciasteczek itp. Zajęcia nie tylko rozwijają kreatywność, zmysły, ale także dają dziecku satysfakcję, z wykonania samodzielnie tak odpowiedzialnego zadania.
Zajęcia z udziałem psa są jednymi z najbardziej popularnych zajęć w naszych placówkach. Nasi Podopieczni z utęsknieniem czekają na wizyty swoich czworonożnych przyjaciół. Te niesamowite spotkania służą rozwojowi sfery umysłowej dziecka, wpływając na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku i węchu.
Podczas zajęć wykonuje się wiele rodzajów ćwiczeń i zabaw, które mają służyć podstawowemu celowi dogoterapii: wszechstronnemu rozwojowi podopiecznego. Dogoterapia oddziałuje na sferę emocjonalną przez przełamanie bariery niepewności przed kontaktem z psem, akceptowanie obecności psa w bliskim otoczeniu, eliminowanie agresji i autoagresji u dziecka, kształtowanie pozytywnych emocji dziecka, rozwój empatii i poprawę samooceny
Codzienne zajęcia, dostosowane do pory roku, obchodzonych świąt oraz dni szczególnych. Zajęcia tłumaczą otaczający dzieci świat a przy okazji wykorzystując różne formy aktywności rozwijają motorykę dużą i małą, umiejętność koncentracji, koordynację wzrokowo – ruchową itp.
Teatrzyki pozwalają dzieciom na przeżycie wyjątkowej przygody, zabierają je w świat baśni, fantazji i wyjątkowych bohaterów.